Miten liikuntaan, elämyksiin ja hyvinvointiin erikoistunut palvelualusta voi auttaa ratkaisemaan palveluiden toteuttamiseen liittyviä käytänteitä? Covid-19 pandemia on tuonut uudenlaisia haasteita palveluiden siirtämiseen joko kokonaan tai osittain verkkoon. Myös asiakkaat ovat yhä tottuneempia ostamaan verkosta.
Oletko sinä pohtinut verkkokurssien ja -valmennusten toteuttamista? Mietityttääkö myynti netissä? Miten tarjoat asiakkaille mahdollisuuden ostaa netistä? Miten ennakoit pandemian jälkeistä aikaa?
Tässä postauksessa luon silmäyksen siihen, miten itse tällä hetkellä hyödynnän alustapalveluamme liikuntapalveluiden toteuttamisessa.
Verkkokurssit ja verkkovalmennukset Alusen kurssialustalla
Alusen digitaalinen palvelualusta sisältää kurssialustan, joka mahdollistaa kurssien ja valmennusten toteuttamisen verkossa. Tuottamani MTB Startti-verkkokurssin sisältö muodostuu pääosin seuraavista materiaaleista: tekstit, kuvat ja videot. Lisäksi kurssilaisilla on kunkin teeman yhteydessä mahdollisuus kommentointiin. Jokaisen osion lopussa tiedustelen myös asiakkailta, mitä he aikovat “viedä käytäntöön” (nämä kommentit tulevat vain minun näkyville).
Kuvankaappaukset Alusen MTB (maastopyöräilyn) Startti-verkkokurssilta
Omakohtainen kokemukseni liikuntapalveluiden toteuttamisesta on osaltaan auttanut muotoilemaan liikuntaan, elämyksiin ja hyvinvointiin erikoistunutta digitaalista palvelualustaamme. Alusta auttaa palveluntuottajia liiketoiminnan toteuttamisessa.
Anne Karhu Tweet
Varattavien liikuntapalveluiden myynnin organisointi
Pandemian jälkeiseen aikaan varaudun mm. tarjoamalla face-to-face-toteutettavia liikuntapalveluita netissä ostettaviksi. Näin asiakkaiden hallinta, heidän informointi ja maksuliikenteen tilitykset sujuvoituvat. Tämä helpottaa arkeani ja aikaa jää muuhun.