Ahdistaako sinua ns. uusi normaali? Pelottaako, että tiput kelkasta, jos et koe olevasi mikään digityyppi? Onko sinulla kuitenkin jokin kipinä, jonka roihahtamiseen tarvitset pökköä? Vai oletko kenties innovaattori tai varhainen omaksuja ja nytkin innoissasi uuden aikakauden tuomista mahdollisuuksista?
Haasteet ennen koronaepidemiaa
Liikunta-alan pk-yritykset kokivat ennen koronaepidemiaa eniten kehittämistarvetta myynnissä ja markkinoinnissa (TEM 2019). Tähän haasteeseen liittyi myös oma tuskani. Olin nimittäin jo vuosien ajan toiminut liikunta- ja opetusalalla ja päässyt läheltä (ammattikorkeakoulun lehtorina) näkemään sen upean potentiaalin, joka alan toimijoilla on. Minua kuitenkin mietitytti se, että jääkö tätä potentiaalia käyttämättä.
Monet saattoivat kokea kynnyksen tarjota palveluita liian korkeaksi. Uskallanko edes kokeilla? Myös myynnin organisointi saattoi olla kynnyskysymys. Jotkut puolestaan pohtivat, miten tulla löydetyksi.
Alusen mukana uuteen normaaliin
Ratkaisuksi hahmottui liikunnan ja hyvinvoinnin digitaalinen palvelualusta (kuva 1). Alunen auttaa palveluntuottajia toteuttamaan liiketoimintaa ja asiakkaita löytämään juuri heille sopivat terveyttä ja hyvinvointia edistävät palvelut. Koronaepidemian aikana oivalsin, että tällainen uusi toimintatapa auttaa meitä kohti ns. uutta normaalia – myös itse uutta aikakautta luoden.
Kuva 1. Palvelualustan toimintatapa
Alunen on liikuntaan ja hyvinvointiin erikoistunut digitaalinen palvelualusta, joka auttaa palveluntuottajia toteuttamaan liiketoimintaa ja asiakkaita löytämään juuri heille sopivat hyvinvoinnin avaimet.
Anne Karhu Tweet
Kun yhdistät oman ammatillisen osaamisesi Alusen mahdollistamaan 2020-luvun tapaan toimia, pysyt kartalla – myös sanan varsinaisessa merkityksessä (ks. kuva 2).
Kuva 2. Näkymä Alusen kauppapaikan kartasta, josta asiakas löytää palvelusi
Tehdään itse uutta aikakautta
Alunen auttaa yksin-, mikro- ja pienyrittäjiä sekä muita organisaatioita hyödyntämään teknologiaa palveluiden toteuttamisessa ja sujuvan asiakaskokemuksen saavuttamisessa. Alusen valmennusten avulla vahvistat digiosaamistasi ja saat buustia liiketoimintaasi.
Palvelualustan työkalut puolestaan helpottavat liiketoiminnan toteuttamista. Alusen shop-in-shop-kauppapaikka mahdollistaa myynnin ja näkyvyyden netissä. Näin pystyt tarjoamaan sujuvan ostokokemuksen. Verkkokursseja, etäohjausta ja hybriditoteutuksia voit toteuttaa samalla alustalla.
Jatkuva kehittäminen on yksi meidän arvoistamme – seuraamme mielenkiinnolla ilmiöitä ja trendejä. Psst, myös heikkoja signaaleja.
Sinä ja minä (me) olemme uuden normaalin moottoreita, jokeripelaajia.
Innostunein yhteistyöterveisin
Anne
Lähteet
Työ- ja elinkeinoministeriö 2019. PK-toimialabarometri: Liikunta ja terveysala, syksy 2019. Saatavilla: https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/handle/10024/161996