Shop-in-shop-kauppapaikassa jokaisella kauppiaalla on oma kauppasivu. Voit vilkaista kauppiaiden kauppasivuja tästä. (Aukeaa uuteen välilehteen.) Kauppasivun julkinen osoite on muotoa alunen.fi/kauppa/yrityksennimi. (Osoite on luotu rekisteröinnin yhteydessä.) Huom! Sivua muotoillaan kaupan hallintasivulla, joten kirjaudu kauppiastunnuksilla (tai tiimin tunnuksilla) (ks. ohje alla).
1. Kirjaudu alunen.fi-osoitteessa kauppiastunnuksillasi (sähköposti, jonka olet antanut kaupan rekisteröinnin yhteydessä).
2. Klikkaa profiilikuvaketta uudelleen ja valitse “Kaupan hallintasivulle”.
3. Valitse “Asetukset” kaupan hallintasivulta.
Koko: 1335 x 270 (max. koko 1Gt)
Koko: 150 x 150
Näkyy kansikuvan “päällä”
Mikäli kategorioista ei löydy sopivaa, ehdota Annelle. Hän voi tarvittaessa lisätä. Kaupan kategorioita hyödynnetään koko Alusen verkkokaupan hallinnassa, eivät näy omalla kauppasivulla. (Palveluntuottajan tuoteryhmät-osion sisältö puolestaan tulee automaattisesti kauppasivulle sen jälkeen, kun tuotteita on tehty.)
Oletusasetus 10 on ok
On suositeltavaa jättää valitsemasta “näytä tuotesivulla”, koska muutoin voi näyttää toisten kauppiaiden tuotteita. (Omien tuotteiden näyttämiseen on keinonsa. Se asetetaan myöhemmin tuotekuvauksen yhteydessä.)
Sijainti kannattaa asettaa, koska asiakas voi hakea palveluntuottajia myös kartan avulla. Sijainniksi voi asettaa esim. kaupungin. Jos on pelkkiä verkkotuotteita, kannattaa asettaa Suomi.
Tulee valita “Näytä ehdot kauppasivulla”
Lähde: Euroopan kuluttajakeskus Suomessa (2019). Saatavilla: Ennen kuin ostat
Verkkokauppa ja muu etämyynti. Teoksessa: Kuluttaja-asiamiehen linjaus. 2014. Saatavilla: Verkkokauppa ja muu etämyynti
Digitaalisen sisällön sähköisenä toimittamisena (KSL 6:8)pidetään digitaalisessa muodossa lataamalla, suoratoistona tuotettua tai toimitettua tietoa, esim. tietokoneohjelma, sovellus, peli, musiikki, video (mm. urheilutapahtuman katseluoikeus) tai teksti (mm. näköislehden lukuoikeus). Digitaalisen sisällön sähköisenä toimittamisena ei pidetä muisti- tai tallennusvälineellä esim. CD- tai DVD-levyllä toimitettua digitaalista sisältöä, jolloin kyseessä on tavaran kauppa. (Kuluttaja-asiamiehen linjaus 2014.)
Kannattaa käyttää, jos ei ole vastaamassa asiakkaiden viesteihin.
Teksti tulee näkyviin Tervehdys-otsikon alapuolelle.
Kenttä kannattaa hyödyntää kertomalla esim. tarinasi, missiosi jne. Lisää media-kohdasta voit sisällyttää kuvia ja videota. (Kuvaslideria ei voi käyttää, mutta esim. ruudukko on ok.) Kun lisäät videon, valitse YouTubesta “jaa”-linkki (ei “upota”).
Voit itse muokata, mikä on “tukipyyntöpainikkeen” teksti kauppasivullasi. (Show support button in single product-valinta ei ole mahdollistettu, koska tuotesivulla on jo mahdollisuus viestin lähettämiselle.)
Kun olet kaupan Hallintasivulla -> Valitse Asetukset, jonka jälkeen vasemman reunan paneelista “Someprofiilit”. Pääset asettamaan linkit somekanavien tileillesi.
Kun olet kaupan Hallintasivulla -> Valitse Asetukset, jonka jälkeen vasemman reunan paneelista “Hakukoneoptimointi”. Pääset työstämään sisällöt.
Meta-otsikko:
Meta-kuvaus:
Esimerkissä näet, miten kirjoittamasi sisältö näkyy Facebook-postauksessa (jaettassa omaa kauppasivua). Kuvaksi tulee automaattisesti kauppasivun kansikuva (ellei lataa muuta kuvaa).
Voit katsoa kauppasivuasi osoitteessa alunen.fi/kauppa/yrityksennimi. Myös kaupan hallintasivulta pääsee klikkaamaan kauppasivulle kahta eri reittiä (“ruutunuoli”-kuvakkeet).