Tämän luvun jälkeen
- olet päivittänyt kaupan SEO-asetukset
- muotoillut paremman ulkoasun somekanaviin jaettaessa
1. Työskentele: kauppasivun asetusten muokkaaminen
Aloita siirtymällä kaupan hallintasivulta asetuksiin.
Asetuksista valitaan “Hakukoneoptimointi”.

Kirjoita sisällöt
- metaotsikko, metakuvaus ja meta-avainsanat
- Facebook
- Facebook-sisältöä voinee hyödyntää myös Twitter-osiossa (Vaikkei Twitter olisi itsellä käytössä, voi joku muu jakaa kauppasivusi Twitteriin. Siinä mielessä olisi suotavaa täyttää myös se kohta.)
Meta-otsikko:
- Luo ensivaikutelma yrityksestä
- Herätä lukijan mielenkiinto
- Lyhyt kuvaus sisällöstä (50-60 merkkiä)
- esim. alussa 1-2 avainsanaa + muu sisältö ja loppuun kaksoispisteellä tai pystyviivalla yrityksen nimi
Meta-kuvaus:
- otsikon alla näkyvä teksti hakutulossivulla
Esim.
Esimerkissä näet, miten kirjoittamasi sisältö näkyy Facebook-postauksessa (jaettassa omaa kauppasivua). Kuvaksi tulee automaattisesti kauppasivun kansikuva (ellei lataa muuta kuvaa).

